Wydawnictwo Gospodarcze organizuje dwa badania dedykowane nowościom produktowym FMCG oraz kosmetycznym. Perły Rynku, pozwalają ocenić nowości przedstawicielom polskiego handlu. Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów pozwala sprawdzić jak Polacy oceniają pojawiające się na rynku nowości.

O badaniu Perły Rynku
Badanie „Perły Rynku” to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości spożywcze, kosmetyczne, chemii gospodarczej oraz rozwiązania dla sklepów.
Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów FMCG i KOSMETYKÓW.
Celem projektu „Perły Rynku” jest nagrodzenie najlepszych nowości produktowych w najważniejszych kategoriach. Laureaci badania wyłaniani są przez JURY, składające się z przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci spożywczych, stacji paliw, sieci drogerii oraz aptek. Zadaniem jurorów jest przetestowanie zgłoszonych do badania produktów i ocena ich potencjału rynkowego.
Projekt „Perły Rynku” jest jedynym branżowym i prestiżowym projektem wyłaniających najlepsze produkty głosami handlu, praktyków z handlu w Polsce. Pierwsza edycja Pereł Rynku odbyła się w 2006 roku. Co roku ocenie jury poddane jest kilkaset nowości.
Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku.

Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów
Celem badania Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów® jest wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych produktów FMCG trafiających do sprzedaży w ciągu minionego roku. Tegoroczna edycja wskaże bestsellery – najlepsze nowości spożywcze, chemiczne i kosmetyczne, które zostały wprowadzone do sprzedaży w okresie od 1 września 2020 do 30 września 2021. Badanie przeprowadzi renomowany instytut badawczy GfK Polonia.
Znak Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów® już od dziewięciu lat wyróżnia najbardziej udane premiery rynkowe na półkach sklepów i drogerii. Granatowo-czerwony logotyp jest powszechnie znany, ponieważ można go zobaczyć na etykietach wielu produktów dostępnych w szerokiej dystrybucji.