Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Jan Kolański, DM Drogerie Markt, Netto 4.0, Biedronka, dyskonty przemysłowe, logistyka FMCG

Piąty numer Wiadomości Handlowych już w sprzedaży

Nowy numer „Wiadomości Handlowych” już dostępny! W środku: Jan Kolański, DM Drogerie Markt, Netto 4.0, Biedronka, dyskonty przemysłowe, logistyka FMCG.

Biedronka wkraczająca na Słowację, fenomen dyskontów przemysłowych, kondycja drogerii stacjonarnych, romans handlu z gastronomią, logistyka w branży FMCG – to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze „Wiadomości Handlowych” (nr 5/2024). W magazynie znajdziecie także wywiady m.in. z Janem Kolańskim, prezesem Grupy Colian, Brianem Olesenem, dyrektorem generalnym Netto Polska oraz Markusem Trojanskim i Henrim Hampem z kierownictwa DM Drogerie Markt.

O czym piszemy w najnowszym numerze „Wiadomości Handlowych”?

– W okładkowym wywiadzie prezes Grupy Colian Jan Kolański opowiedział Łukaszowi Stępniakowi o ambitnych planach budowy globalnej firmy. Szef i zarazem właściciel Coliana zdradził też, co jest jego biznesowym marzeniem

– Tematem numeru jest logistyka w branży FMCG, której poświęciliśmy około 20 stron artykułów. Omawiamy m.in. wyzwania związane z modelem dostaw „just in time”, automatyzację procesów magazynowych, zieloną transformację łańcucha dostaw oraz specyfikę dostaw produktów świeżych. Zastanawiamy się też, jak zmieni się logistyka w związku z rewolucją spod znaku sztucznej inteligencji

– Artykuł o planach międzynarodowej ekspansji Biedronki przygotował dla Was Paweł Jachowski. Dacie wiarę, że na Słowacji – gdzie Biedronka zadebiutuje już w tym kwartale – wystarczy uruchomienie ok. 30-35 sklepów, by dyskonter stał się piątym największym detalistą spożywczym?

– Czy to jeszcze sklep, czy już lokal gastronomiczny? Michał Kokoszkiewicz wnikliwie opisał postępujący proces przenikania się handlu z gastronomią oraz jego skutki

– Paweł Jachowski pojechał do Grodziska Mazowieckiego, by obejrzeć testowany tam nowy koncept sklepu Netto 4.0. Po placówce oprowadził go Brian Olesen, dyrektor generalny Netto Polska, opowiadając szczegółowo o wprowadzonych zmianach

– O strategii rozwoju DM Drogerie Markt w Polsce opowiedzieli nam czołowi przedstawiciele tej sieci – Markus Trojansky, dyrektor zarządzający oraz Henri Hampe, dyrektor obszaru administracji i sprzedaży w Polsce

– ActionDealzKiKNKDPepcoSzachownicaTediWoolworth, a teraz jeszcze malezyjski Mr.DIY… Krajobraz dyskontów niespożywczych w Polsce jest coraz bogatszy. Konrad Kaszuba odpowiada na pytanie, skąd wziął się fenomen tego formatu nad Wisłą

– Współpraca branży spożywczej z kosmetyczną to coraz silniejszy trend, a przeanalizowała go dla Was dogłębnie Agata Grysiak

– Rynek benefitów żywieniowych w Polsce dynamicznie się rozwija. Jakub Sadowski sprawdził, czego oczekują pracownicy od swoich pracodawców… i jak to się ma do rzeczywiście otrzymywanych benefitów

– Jakub Perske, jeden z tegorocznych laureatów naszego konkursu Franczyzowy Superbohater, łączy prowadzenie sklepu z trenowaniem boksu i walkami na amatorskich galach charytatywnych. Przedstawiamy jego życiową historię

– Jak tworzyć ekosystem biznesowy dla myjni samochodowej? Łukasz Rawa porozmawiał na ten temat z Piotrem Stawskim, dyrektorem operacyjnym w firmie Banieczka

– Kosmetyki w Polsce kupowane są przez coraz młodszą klientelę. Artykuł o „pokoleniu Rossmanna” i „pokoleniu Hebe” przygotowała dla Was Magda Głowacka

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze „WH”?

– Karolina Szałas z PMR przeanalizowała, jak wyglądają zwyczaje zakupowe Polaków i Polek w przypadku kosmetyków

– Emil Waszkowski z Future Mind przyjrzał się „cyfrowym asystentom”, podkreślając rosnące znaczenie aplikacji B2E (business-to-employee)

– Grzegorz Mech z CPS GfK opisał rynek serów żółtych, pleśniowych i topionych w Polsce

– Anastasija Nadezdina z Euromonitor International przeanalizowała trendy kształtujące rynek żywności roślinnej

– Mateusz Śmietanka z NielsenIQ sprawdził, co działo się w ostatnim czasie w kategoriach kawy i herbaty

– Katarzyna Borowiec z NielsenIQ omówiła najnowsze dane o rynku tabliczek czekoladowych w Polsce

– Prezentujemy produkty, które uznane zostały przez ekspertów za najbardziej obiecujące nowości roku w ramach badania Perły Rynku 2024

– A na deser – tradycyjnie – dwa felietony. Paweł Jachowski namawia do przeprowadzenia wyborów prezydenckich w Żabce, a Konrad Kaszuba sięga po alkotubkę

Zachęcamy do lektury!

Jak zdobyć najnowszy numer WH?

Uniwersalne Rozwiązania – kompleksowe usługi dla różnych sektorów biznesu. Dostosowujemy się do unikalnych potrzeb klientów, pomagając im osiągnąć cele biznesowe. Dołącz do nas i rozwijaj swoją karierę w dynamicznym środowisku.

Zostań Prenumeratorem WH Plus

Dołącz do ponad 500 profesjonalistów branży retail i zostań prenumeratorem magazynu „Wiadomości Handlowe” oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Kup najnowszy numer

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer „Wiadomości Handlowych” (5/2024)? Wejdź do naszego eKiosku. Znajdziesz tam zarówno wydanie drukowane jak i w wygodnym formacie e-wydania.