Retail Trends wraca w 2025 roku na prima aprilis i to nie jest żart. Ponad 1000 przedstawicieli handlu, przemysłu spożywczego, usług, świata nauki i polityki spotka się 1 kwietnia w Warszawie. Tegoroczny program to największa od lat dawka wiedzy z wszystkich obszarów współczesnego retailu – od trendów ogólnorynkowych, przez strategie retailowe, łańcuch dostaw, trendy zakupowe, marki własne, aż po kanały i analizę konsumenta.
Tegoroczny kongres to aż 5 scen i 9 bloków tematycznych. Warto zapoznać się z programem i już dzisiaj podjąć decyzję jakich prelekcji i debat chce się wysłuchać. To także doskonały moment, aby zarejestrować się jako uczestnik kongresu, bowiem rejestracja już ruszyła.
Kryzys kosztowo-cenowy wymusił działania optymalizacyjne i poprawę efektywności nie tylko kosztowej i operacyjnej na wszystkich etapach łańcuchu dostaw. Skłonił do modyfikacji modeli biznesowych oraz rewizji działań w obszarze asortymentu, zatrudnienia, marketingu i sprzedaży. Spowodował jeszcze mocniejszą koncentrację na konsumencie i jego potrzebach. Sprawił też, że firmy staranniej analizowały obszar inwestycji, szczególnie tych dotyczących technologii i transformacji cyfrowej, a także zmusił do głębszej refleksji nad rolą w biznesie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Dzisiaj podmioty z sektora FMCG muszą zastanowić się nad tym jak najskuteczniej wykorzystać szanse, które dadzą im prognozowane odbicie gospodarcze i zbliżający się (ciągle małymi krokami) wzrost siły nabywczej konsumentów. Dlatego podczas kongresu będziemy między innymi szukali odpowiedzi na pytania:
- Jak pracować z dostawcami i szukać nowych możliwości pozyskania produktów?
- Jak wykorzystać nowoczesne narzędzia w biznesie?
- Jak wyciągnąć lekcję z ostatnich kryzysowych doświadczeń i przełożyć ja na wzrost wolumenów sprzedaży i marży?
- Jak poprawić model biznesowy firmy, aby była w stanie odpowiedzieć na wyzwania przyszłości
- Jak jeszcze lepiej zrozumieć klienta i jego potrzeby?
Retail Trends to wydarzenie szczególne na mapie branżowych eventów dla sektora handlu detalicznego. To nie tylko okazja do spotkań, ale też do promocji swojej firmy i jej produktów. Zespół sprzedaży Wydawnictwa Gospodarczego przygotowuje dedykowane oferty dla wszystkich firm, które chcą zaprezentować się na scenie kongresu lub w strefie wystawienniczej.