W Wydawnictwie Gospodarczym, wydawcy tytułów dedykowanych sektorowi dóbr konsumpcyjnych doszło do wykupu menadżerskiego. Stery w firmie objęli pracujący tam dyrektorzy. Dotychczasowy właściciel, niemiecka spółka LPV GmbH chce skupić się na rozwoju swoich tytułów z sektora agro.
24 czerwca w Poznaniu doszło do podpisania umowy zakupu 100 proc. udziałów w spółce Wydawnictwo Gospodarcze przez Roberta Biernata, Łukasza Siemieńca, Łukasza Stępniaka i Bartosza Tesławskiego. Dotychczas odpowiadali oni za codzienną pracę wydawnictwa, a także realizację jego strategii transformacji i rozwoju.
Każdy z nowych właścicieli nabył 25 proc. udziałów w spółce. Wszyscy planowo mają wejść do jej nowego zarządu.
– W ramach zarządu planujemy podejmować decyzje wspólnie. Znamy się od dawna i ufamy sobie. Wyjście z rozbudowanych struktur i międzynarodowej grupy pozwoli nam zapanować nad stroną kosztową biznesu, a także uczynić go bardziej zwinnym i elastycznym. Sprawi to, że firma będzie mogła błyskawicznie odpowiadać na wyzwania związane z szybko zmieniającym się rynkiem i potrzebami klientów – mówi Bartosz Tesławski, prezes nowego zarządu Wydawnictwa Gospodarczego.
Koncentracja na potrzebach klientów
Cały proces wykupu menadżerskiego był prowadzony od niemal dziewięciu miesięcy. W tym czasie nowy zarząd dokładnie przeanalizował sytuację firmy, zrestrukturyzował biznes, a także nakreślił priorytety na kolejne miesiące. Pracuje również nad przygotowaniem i wdrożeniem nowej, długoterminowej strategii dla spółki.
– Nasi koledzy i koleżanki zostali poinformowani o zmianach i przyjęli je ze zrozumieniem. Naszym zadaniem jako nowego zarządu jest słuchać współpracowników i usuwać wszelkie przeszkody mogące ograniczać naszą codzienną pracę. Swoje obowiązki członków zarządu planujemy łączyć z dotychczas zajmowanymi funkcjami i pracować razem z resztą zespołu nad dalszym rozwojem firmy, tworząc przy tym zdrowe środowisko pracy – przekonuje Robert Biernat, szef działu sprzedaży WG.
Należy podkreślić, że trudny i czasochłonny proces przejęcia nie wpłynął w żaden sposób na dotychczasową pracę firmy. Spółka jak co roku zorganizowała swój flagowy event – kongres Retail Trends, a obecnie szykuje się do październikowego Forum Branży Kosmetycznej. – Do naszych czytelników trafiają kolejne wydania magazynu „Wiadomości Handlowe”, a od początku roku spółka rozwija dwa nowe tytuły online – Franczyza w Handlu oraz Raport Restauratora, oba dedykowane sektorowi małych i średnich przedsiębiorców. – To pokazuje, jak sprawnym zespołem dysponujemy – podkreśla Robert Biernat.
Wiedza i wiarygodność
Wiadomości Handlowe, Wiadomości Kosmetyczne, a także nowe tytuły wydawnictwa mają przede wszystkim stanowić solidne i wiarygodne źródło informacji dla osób pracujących w polskim handlu i sektorze FMCG. Jakościowe treści i szybkość dostarczania sprawdzonych informacji dopasowanych do potrzeb odbiorców to kluczowe elementy strategii rozwoju tytułów spółki.
– W krótkim terminie priorytetem dla redakcji jest lepsze wykorzystanie narzędzi, którymi dysponujemy, a w dłuższej perspektywie znalezienie jeszcze lepszych i bardziej efektywnych rozwiązań, które pomogą nam w rozwoju biznesu i lepszym dostosowaniu go do szybko zmieniającego się środowiska online oraz potrzeb odbiorców – mówi Łukasz Stępniak, redaktor naczelny „Wiadomości Handlowych”, który odpowiada w nowym zarządzie za nadzór nad wszystkimi tytułami spółki.
Wszystkie portale wydawane przez WG od początku roku odwiedziło już niemal 1,5 miliona czytelników.
Plany na przyszłość
Spółka na przełomie 2021/2022 roku przeszła gruntowną restrukturyzację, modyfikując między innymi swój flagowy tytuł „Wiadomości Handlowe” i przekształcając go w magazyn dla menadżerów sektora FMCG. W 2023 r. zmieniono również formułę projektu Perły Rynku i przebudowano obydwa portale Wydawnictwa – wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. Mocno rozwinięta została także oferta dla subskrybentów w ramach pakietu WH Plus. Firma realizuje także potencjał w obszarze nowych projektów online i eventów.
– Chcemy oferować naszym czytelnikom oraz partnerom biznesowym wyższą jakość. W oparciu o nasze doświadczenie w tworzeniu produktów cyfrowych kładziemy nacisk na przejrzystość i analizę danych, czyli na czynniki kluczowe do oceny skuteczności zrealizowanych z nami działań. Oczywiście, nie oznacza to, że przyszłości upatrujemy wyłącznie w nowych produktach cyfrowych. Zamierzamy rozwijać się również w innych, nie tak oczywistych kierunkach, gdyż zależy nam na kompleksowym podejściu do aktualnych i przyszłych potrzeb komunikacyjnych naszych partnerów. W tej chwili już pracujemy nad kilkoma nowymi projektami, które chcielibyśmy wprowadzić do oferty w drugiej połowie roku – mówi Łukasz Siemieniec, który obejmuje stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu i będzie odpowiadał m.in. za rozwój oferty produktowej.